August 17, 2012

Dan Seharusnya Aku Menulis Sepucuk Surat Cinta Kepada Kamu


Seharusnya aku menuliskan
Sepucuk surat cinta kepada kamu
Dan aku gaulkan isinya
Dengan perkataan-perkataan indah
Dan ditambah dengan bahasa yang sesuai
Yang aku pilih untuk sampaikan cinta aku padamu

Kamu sememangnya seorang gadis yang cantik
Mungkin pada mereka kamu biasa-biasa sahaja
Tidak lah yang paling cantik di dalam dunia
Tapi, kamu harus tahu ini
Dalam dunia aku,
Yang paling cantik itu, kamu
Bukan wajahmu yang aku perkatakan
Tapi hati kamu
--- Cantik.

Dan aku di sini; senyum sendirian
Yang hanya berselimutkan
Dinginnya pandangan kamu malam itu
Melakar cinta pada langit gelap
Bintang-bintang terang membentuk ukiran cinta ku padamu
Tersusun indah menjadi bait-bait cinta
Dari aku untuk kamu

Tapi, sayangnya
--- aku tidak pandai menulis. Boleh aku menyanyi untuk kamu?
www.tips-fb.com

No comments: