November 10, 2012

Sakit


SAKIT.
Sungguh akan aku simpan kemas dalam hati batu ini. Hingga hilang deria reseptor untuk berstimulasi. Tapi batu ini bukan metamorfosis atau igneus yang aku megahkan. Tapi hanya ketulan sodium hydroxide yang peka bertindak atas cecair H2O.

SAKIT.
Mata aku sebal, merah, kabur. Mungkin pingecula atau subconjunctival hemorrhage.
Hati aku lemas tiba tiba. Adakah steatosis atau abscess yang menyerang pula?
Dan nafas aku sesak, tidak sedar diganti udara vakuum.
Lansung,kepala aku berat , mengapa? mengapa ada porphyry granite yang terlekat?
Ahhhh..setan. persetan itu!.

Kata hati
“ Hye, Si bodoh. Kenapa kau menangis? Kau tidak layak untuk menangis. Si bodoh yang memberi secupak tidak boleh menadah segantang.”

Kata otak.
“Click ‘folder’. Enter. Stroll. Right click. Delete. Are you sure to move this file to recycle bin? YES. “
“Click ‘recycle bin’. Empty recycle bin?”
……….
Error.

Suara kecil.
“Simpan. Semua. Mungkin ada lagi” 
........................................
Itu si pengutus atau si sial?

Jasad.
"Senyum. Ketawa. Menari."




by : Nadiah Atika


“Jangan jatuh. Jatuh. ”
www.tips-fb.com

No comments: