September 12, 2011

no 24 sesuatu

kerana terlalulah banyak aku dengar tentang cinta, aku mahu turut sekapal merasakan manisnya.

kalau secara magis aku boleh menukar diri aku menjadi sesuatu, aku mahu menjadi sesuatu yang penting untuk sesuatu yang boleh mengusung kepadaku sesuatu yang dinamakan sebagai 'cinta'. dan tepat sekali, sesuatu itu tentunya manusia. si orang laki laki yang punya ubun ubun tempat aku parkirkan ciuman. yang punya tangan yang bisa aku genggam. yang punya dada muka ku selayaknya dilabuhkan. yang punya bahu menjadi perkongsian luahan rasa dan saksi tumpahnya air mata. sesuatu yang cukup indah untuk dikongsikan antara si orang laki laki dan aku. bunyi memang klise.

cinta yang kata orang selalu saja indah. selalu saja manis. kadang ada juga pahitnya. tapi realitasnya memang sukar untuk dinafikan betapa kemanisan cinta itu tak tersaingi. seperti juga cinta Allah kepada kita. kepada hamba-Nya. dikurniakan kita bermacam macam rahmat dan kurnia. seperti juga cinta ibu kepada kita. bercurah curahan kasih sayang dituang ke atas kita. 

djenar maesa ayu ada bilang, "Saya tidak perlu kacamata matahari demi mendapatkan gelap di kala siang menyala. Saya tidak perlu menutup semua tirai dan pintu serta menyumbat ruang-ruang terbuka yang membiarkan cahaya menerobos masuk supaya kegelapan yang saya inginkan sempurna. Saya hanya perlu bercinta dan dengan seketika butalah mata saya". ya. bercinta saja dan butalah aku kerana cinta. buta dari segalanya.  

'cinta'. apa pendapat kau kau?


- Extasiey, 14 Julai 2010
www.tips-fb.com

5 comments:

Edy said...

Makin padu la Nani.

Tambah segan aku nak komen dalam2.

Anisa Hang Tuah said...

love stinks.

hafrawiey ozakawa said...

so nice ur entry.had follow just now..hopefully.u follow back

fndrocka said...

sesuatu yang misteri bagi aku..kerana ia bergerak secara misteri

ELIJAY said...

edy: jangan seganlaaaa adik beradik apa nak segan (:

misteri? mungkin (: