February 02, 2012

Memoir Sepi




Sepi semalam yang kau tinggalkan
masih memenuhi segenap ruang hati
mengisi seluruh sisi ditinggal pergi
memoir dulu waktu bersama
terakam indah di ingatan
takkan pernah mati meski kau
kini tiada lagi

Berlalunya waktu hari demi hari
aku gagahi dengan sisa impian kita dulu
di saat kau dan aku mencipta mimpi
berjanji sehidup semati
kau berjanji kau akan hadir bila tiba waktunya nanti
memimpin jemari aku dan kita berdua
melangkah bersama menyelusuri langit biru

Kita ukir masa depan di sana
kita lakar puisi cinta kita
kau berjanji jadikan aku bidadari
dan kau pemilik hati ini

Pergimu tiada pernah aku duga
Namun aku mengerti andai ini jalan takdir kita
Mencintai bukan bererti kau aku miliki
Semoga bahagia itu milik kau yang abadi




www.tips-fb.com

No comments: