February 15, 2012

Resah Dalam Kemenangan.

Aku yang terpilih
Memikul tanggungjawab
Menjinjing penat keringat
Membawa segala kepercayaan
Atas dorongan semua.
Resah hati kemenangan
Bukan semua mengerti
Tiap yang hadir mengucap kata tahniah
Bersalut harapan mereka pada kata-kata
Menuju kegemilangan
Kepercayaan yang diberi
Bukan modal aku untuk membangga diri
Jauh sekali merebut populariti
Aku keresahan
Bimbang andai setiap harapan
Hancur berkecai!
Apa yang dikejar berciciran!



Tuhan,Aku syukur diberi peluang iniMeski hati penuh resahBimbang jadi persoalanDi hari pembalasan.Tuhan,Aku makhluk lemahBantu akuPermudahkan jalan ku


guru sekolah aku pernah berpesan,

"congrats! terpilih menjadi pemimpin adalah satu penghormatan, dan penghormatan itu hadir bersama 1001 tanggungjawab! u can do it!"

sampai sekarang aku ingat.
www.tips-fb.com

1 comment:

Aween Md Zahir said...

pikul tanggungjawab,
anggap sebagai amanah,yakni bukan bebanan :)