October 02, 2010

Bercerita Tentang Kalau............

Kalaulah ingatan-ingatan basi ini bisa dipadam, silam yang kelam pastinya akan tenggelam. Akan ku tukar semua memori buruk itu menjadi indah yang sentiasa dikenang. Akan ku wujudkan satu titik yang selamanya terpahat dalam roh agar ku tahu segala cara menghadapi pahit maung sebuah skrip bernama kehidupan. Kalaulah ingatan-ingatan pedih ini tidak menjalar di waktu-waktu sepi, senyum takkan pernah hilang dari bibirku. Akan kutandai buku catatanku dengan tulisan-tulisan gembira. Akan ku bajai kesempurnaan masa yang kulalui agar subur tumbuhnya dalam sanubari perasaan.


Kalaulah mataku bisa lelap dengan pantas, perjalanan lena pastinya lancar ke alam mimpi. Akan kuletakkan waras pada logika teratas. Akan kuperjelas tindak-tanduk yang membawa karma menemuiku agar semua faham maksud dan niatku. Kalaulah tidur ini dapat kuperpanjang, tubuh takkan lagi menjerit lelah. Akan kuracun parasit ini dari terus menyedut motivasi. Akan kubakar pemberontakan jiwa yang bertalu agar tiada lagi pencemaran insaniah yang kuperlakukan.

Kalaulah cerita-cerita yang didengar bukan dongeng dan fantasi semata, sebuah perjalanan bukan lagi ranjau yang cuma dirasai anak perantau sepertiku.
www.tips-fb.com

1 comment:

Eima Jer said...

-manis-



aku suka!


kalaulah bisa di format hati ini.........