October 06, 2010

si merah darah

gincu merah darah ,
aku calit biar pekat tak tersukat .

jaket hitam likat aku kasi sarung ,
rona sepadan dengan mata yang diukir rapi .
aku toleh tepi .

*sial .
aku hapus semua calit di muka .
aku kesat si merah darah dengan rakus sekali .
mata dah kuyu , basah . habis bertempiaran lari celakku .

sisi katil , anak aku yang berumur 5 tahun sedang tidur nyenyak .
memeluk papa nya .
dan aku tahu , yang dipeluk itu masih belum benar-benar tidur.
dan aku tekup muka di hadapan cermin - tempat saksi dosa aku tiap-tiap jam 2 pagi itu.
pagi ini tolong jadi saksi , yang si merah darah bukan lagi dunia aku . www.tips-fb.com

3 comments:

Zo Ahmad said...

ngeng..bkn ke kol 2pg ko slalu dh mmbute??

Unknown said...

tnz nih.. :P

signifikan ah puisi y satu ni..urm..

saraa said...

terbalik : eceh , sape sbnarnya yg slalu membute awal2 ??

camar : :) . terlalu bererti .