January 25, 2011

Kawan

kawan aku ialah...

seorang yang nampak baik aku bila orang kata aku Jebat
seorang yang nampak jahat aku bila orang kata aku hebat

seorang yang terjun selamatkan aku bila aku jatuh loji
seorang yang tarik aku ke bawah bila aku terbang tak sedar diri

seorang yang simbah aku dengan air bila aku terbakar
seorang yang simbah aku dengan petrol bila semangat pudar

seorang yang maafkan aku bila aku selalu buat silap
seorang yang marah aku kalau terjun ke dunia gelap www.tips-fb.com

4 comments:

Zafira said...

Saya sukalah yang ini. Mudah tetapi saya begitu 'merasakan'. So deep sebenarnya. :)

fiqa said...

saye suke ini. kawan memang seseorang yang diperlukan pade bila-bila waktu.

martini said...

@siti zafira & aii afiqa: thanks girls. memang mudah nak cakap tapi susah nak dapat

Irwan said...

Isk-Isk...

Setelah mengesat air mata syahdu selepas membaca bait puitis tadi, Tukang Komen memakai topi seorang kawan yang cibai dan menulis jawapan kepada sejutastanzaselamaba:

http://aderberani.blogspot.com/2011/02/komen-kepada-kawan.html