January 20, 2011

Pusara Tiada Nisan...

Bila aku lalu jalan itu...
Tertancap ke pusara yang satu...
Tidak terpasak nisan atau batu...
Melodi lama datang bertalu...

Aku diapung cerita sendiri...
Undur ke belakang tabir disingkapi
Aku dan dia mengira pelangi...
Gelak tawa meneman tari...
Tanpa kira realiti...
Aku asyik di alam fantasi...
Tak pernah duga ujian Illahi...

Kini cerita itu dah lama bersemadi...
Dikubur ku kira berlalang tinggi...
Tapi kenapa rohnya datang lagi...
Datang menghantui...
Jadi igau buat lena ku mati...

Tolong semadikan cerita ini dengan aman...
Akan aku abadikan sebuah kenangan...
Bersama talkin untuk ianya dalam nyaman...




---ini cerita cinta pertama aku dinoda... ianya ditulis ketika debu 
kepercayaan kepada cinta itu hilang bersama angin---
www.tips-fb.com

No comments: