January 01, 2011

Suara Hati

Ya Allah
temukanlah aku dengan seorang lelaki ;

yang akan menyayangi aku dan menyintai aku
apa adanya aku
yang akan melindungiku di saat aku perlukannya
yang akan menghargai aku di setiap hela nafasnya
yang akan sentiasa mengusap air mata ku
di saat ia mengalir deras
yang akan selalu menasihatiku ke arah kebaikan
yang akan membimbing aku mendekatiMU
yang akan menjadi iman ku suatu hati kelak
menjadi nakhoda keluargaku nanti

Ya Allah
temukanlah aku dengan seorang lelaki ;

yang akan menyayangi kedua orang tuaku
seperti mana dia menyayangi kedua orang tuanya
yang akan menyayangi adik-adik ku
seperti mana dia menyayangi adik beradiknya sendiri
yang akan menjadi anak lelaki kepada ayah bonda
yang akan menjadi Abanglong kepada adik-adikku

Ya Allah,
temukanlah aku dengan seorang lelaki ;

yang akan menyempurnakan ku dengan kesempurnaan yang ada padanya

sesungguhnya
aku telah lelah dalam mencari cinta
aku lelah Ya Allah
setiap kali KAU pertemukan aku dengan seorang lelaki
kau hadirkan ujian dan aku redha atas ujianMU
aku tempuhinya dengan kuat
namun
tidak aku ketahui sampai bila kekuatan itu wujud
aku bimbang andai 1 hari kekuatan itu hilang

di waktu itu aku tak perlukan seorang lelaki lagi....

amin.
www.tips-fb.com

1 comment:

khara said...

lelaki dan perempuan saling memerlukan
tidak dapat dinafikan
Insya Allah akan muncul jua lelaki itu suatu hari nanti
sabar dan berdoalah wahai saudari :)