September 24, 2010

depan kau nanti;berselerak dengan gitar usang .

nanti bila sudah sampai masa ,
aku cerita .
eh bukan cerita tapi hebohkan .
eh bukan hebohkan tapi lagukan .
campak cd lagu aku merata-rata depan pintu rumah orang .
berselerak .

sebab kisah putera katak meragut itik hodoh sangat berkonfliks .
nanti kalau hilang salah satu kronologi ,
habislah sejarah,
bersepahlah kenangan .

nanti bila sudah sampai masa ,
aku akan garap titik lirik betul betul .
kasi melodi yang garing garing .
suara pecah , aku tak heran .

sebab nanti aku nak lepak depan kenangan tu .
berdiri , tak nak duduk .
simpuh apatah lagi .
aku nak senyum depan dia .
petik gitar suara kasi lantang .
biar sampai tali putus .
biar sampai peluh .
biar .

biar nanti akhirnya ,
aku terduduk jugak .
sebab kenangan tetap kenang-kenangan .
www.tips-fb.com

1 comment:

Unknown said...

kenangan
bisa jadi pahit
bisa jadi manis
yang pahit menguatkan hati
yang manis menyenangkan hati
:)