September 27, 2010

N0. 3 - untuk kamu. dan kretek itu.

seperti ada yang tersangkut di tenggorokan. jadi aku tuliskan. untuk setiap detik yang pernah kita lalui. indah, sakit atau semuanya. aku cherished setiap satunya. dan tak akan pernah terlupakan.

waktu dulu aku tidak perlu cari bintang untuk sinarnya. kerana ada dua di mata kamu. aku tidak perlu cari bulan untuk cahayanya. kerana ada pada wajah kamu. aku tidak perlu cari siang untuk terangnya. kerana sentiasa bersama kamu. dan tidak pernah perlukan malam untuk gelapnya, kerana kamu tidak pernah menggelapkan aku. seharusnya kau tau betapa kau itu tidak tersaingi. betapa kamu itu istimewa. lain daripada yang seadanya. betapa hebat nya kamu bisa buat aku jatuh cinta. dan terus menggarapkan kamu walau aku tau kini aku tak bisa. 

kenapa perlu kau pergi saat aku butuh kamu sebutuh - butuhnya? apa tidak cukup kasih sayang aku, hingga kau cari ratu baru? dan bila aku sudah berdiri kembali dari kejatuhan, kenapa perlu kau pulang sini, saat aku benci kamu sebenci - bencinya?

maaf aku bukan pencinta yang tau mengungkapkan. cuma satu hari nanti kamu akan sedar betapa aku pencinta yang paling setia.
www.tips-fb.com

11 comments:

karok said...

woooorrd....

Ren Razali said...

holy smoke this is beautiful!

ELIJAY said...

karok : yes aku tak boleh tidur
ren: thnks. its a devastation says anyway

karok said...

klau xle tdo tlg ak bole???

camar putih said...

wah..sweet lah tu :)

ELIJAY said...

sweet? tengah marah lah. haha. thnks!

Ren Razali said...

It couldn't be helped, anyway, because people sometimes write beautiful things out of cringy mess, or when heartbroken. I almost broke into tears while reading this, though. Such art, how honestly written.

ELIJAY said...

such an honor. thank you encik hensem

camar putih said...

see..marah pon boleh menghasilkan karya sweet..hoho :P

Ren Razali said...

Hensem? Pfftt. Surely I am not, but you are thoroughly welcome.

K C ; said...

cantik.