September 28, 2010

Aku Bukan Pendeta Bahasa...

Aku bukan pendeta bahasa... 
Sekali bicara terbait puisi pujangga...
Buat pendengar jatuh cinta...

Aku bukan pendeta bahasa...
Sekali berkhutbah madah tercipta...
Buat pengikut angguk kepala...

Aku bukan pendeta bahasa...
Sekali bersuara sejuring pelangi tercipta...
Buat pengamat mata terpesona...

Aku bukan pendeta bahasa...
Sekali berkata pidato ulasnya...
Buat pencerna halwa telinga...

Aku hanya insan biasa...
Hanya mencoret sedikit tinta...
Anugerah Kalam untuk semua.....

----aku dah cakap aku xpandai bermadah-----
www.tips-fb.com

5 comments:

Unknown said...

kalau kita bukan pendeta bahasa sekalipun,kita tetap pejuang bahasa..pejuang seni :)

Khuzrin Kamarudin said...

Tulisan khuzz sekadar biasa... jd teman bila2 masa... =)

Unknown said...

biasa pun punya makna kan :)

tapi ini tak biasa :)

Khuzrin Kamarudin said...

Hahhaaa... khuzz ttp mnganggap khuzz adalah biasa2... insya-Allah nnti2 akn jd luar biasa... weee...~~~

Unknown said...

ya2,sama-sama jadi luar biasa :)
insyaAllah