September 25, 2010

sinari hati

saat mentari hampir pergi
aku mencari mana berdiri.

bila mentari tiada lagi,
redup sungguh rasa hati.

yang tadi berdiri,
yang tadi pegun,
yang tadi tetap,
semua goyah serta merta.

jangan kata kau
aku pun tak ngerti
itu kata hati
aku akur.

tanpa kau sedari,
tanpa kau tahu,
tanpa kau faham,
bait bait kau buat aku tersipu dari kelam.
buat aku senyum dari suram.

nah, mentari memang tak tahu siapa yang dia sinari. kan? :)



ps : aku pakai laptop kawan, jadi tak biasa dengan keyboard. pelik rasa nak tekan shift besarkan huruf. jari tak selesa. haha. www.tips-fb.com

6 comments:

Unknown said...

mentari tu tak tahu,yang mentari tu tahu dia nak semua dapat..baik kan mentari tu :)

esumi-lynn said...

mentari ini untuk aku. cukup aku. :p

Unknown said...

haha..:P
xpe..saya punya bulan..haha

esumi-lynn said...

haha. amek laaah. aku duduk kutub utara, tak ada malam. haha. tapi mentari tak kenal aku. yelah, dia besar kan. mana nak nampak aku yang kecik ni. haha.

Unknown said...

kesian lynn(gelak evil)..haha..xpe,mungkin satu hari mentari tu akan kenal siapa yang selalu rindukan dia.. :D

Zo Ahmad said...

hoh sape yang nak bulan tu?
bulan xbes,
bulan itu sombong :)