September 22, 2010

dunia kini .


lihat dunia masa kini .
kucar kacir sana sini .
tak habis itu datang pula ini .
agaknya bila suma nak berhenti ?

dulu dulu orang kata .
duit bukan segalanya .
tapi apa kejadahnya dunia kita .
tanpa duit dimanakah kita ?

jadi miskin , batin merana .
jadi kaya , batin punah .
mana satu pilihan kita .
dua dua membunuh raga .

harta banyak apa guna .
kalau hidup diburu saja .
harta sikit takda guna .
sebab memang tak kemana lah jawab nya .

ini lah hidup , penuh pancaroba .
tiada yang jelas , terang dan nyata .
sebaiknya tadah tangan saja .
moga hidup , tak sesat kemana .


p/s ; aku memang tak pandai berkata-kata , hanya sekadar berkongsi rasa , memang tak sehebat mana . tapi harap semua terima :)
www.tips-fb.com

10 comments:

esumi-lynn said...

hey, kita sama. aku lagi tak hebat mana. tapi kongsi rasa itu kan aman? :)

*habis semua aku comment malam ni*

Hunneh Hamzah said...

aku tengok semua language havoc gila . puisi bagai . argh terasa kecil diri ini .

*takpee , hak anda :P

esumi-lynn said...

baca aku punya. nanti kau mesti kata "straight forward". haha.

Camellia said...

itu lebih jujur. ;)

Hunneh Hamzah said...

ehh okay apa . aku punyaaa mcm budak baru belajar punya ayat kan ? hahaa

esumi-lynn said...

kita sama. semua pun belajar. :)

camar putih said...

bahasa tu xdelah penting sangat kot..yang penting kepuasan kan :)

sss ni pon kita leh jadikan medium utk improve bahasa kan kan kan :)

me enemy said...

best la kau orang..... =(

thenocturnalzulkhairi said...

tulisan paling sempurna ialah tulisan yang datang dari hati :)
lenggok2,kias2,metafofa bagai itu
nombor 2 dan seterusnya :)

Hunneh Hamzah said...

aku tak reti semua tu , haha