September 25, 2010

Provokasi Diri Dan Peribadi

dalam kepala, ada cerita.
dalam cerita, ada kata-kata.
dalam kata-kata, ada dusta.
dalam dusta, ada nista.
dalam nista, ada cela.
dalam cela, ada bala.

habis, kalau bala yang dijemput masuk kepala,
mana letak semua pahala ?
www.tips-fb.com

17 comments:

camar putih said...

nice..
dalam bala ada hikmah
dalam hikmah ada pengajaran
dalam pengajaran ada kebaikan
dalam kebaikan ada pahala

hanya cetusan diri :)

Edy G-Minor said...

bagus. niatku mmg mahu memprovokasi diri utk berfikir. hehehe. kau tangkap maksudku camar !

camar putih said...

haha..mungkin kerana kau sudah buat aku banyak berfikir malam ini..inilah jadinya.. :D

Edy G-Minor said...

indah rasanya bila ada yg sealiran cara fikirnya dgn kita.

camar putih said...

yep2..sini semua aku rasa membuatkan aku senang..baik cara fikir,macam2 lagi lah.. :)

Edy G-Minor said...

ya kan. beruntung aku blogwalking malam tadi. kalau tak, tak jumpa laman ni.

camar putih said...

haha..semua ini sudah dirancang dengan baik sekali kan..:)

Edy G-Minor said...

Tuhan Maha Bijaksana.
pertemuan sebegitu diaturnya untuk menemukan kita. bersyukur sgt.

camar putih said...

syukur :)

masa mula-mula aku masuk sini,kita-kita sikit saja..sekarang dah makin membesar..hampir setiap hari ada yang baru..:)

aku mahu mereka juga rasa seperti kita-kita :)

Edy G-Minor said...

sudah berapa lama kau jadi kita-kita ? hehehe.

camar putih said...

20 september..akan aku ingat tarikh itu..
maknanya belum seminggu pun :)

Edy G-Minor said...

wah. SSS benar-benar berkembang seperti yang aku bayangkan. misi kita bukan misi mustahil tau.

camar putih said...

betul..aku suka sini walaupun ada ppp..di sana sedikit hambar..tidak sepeti di sini :) kau juga di sana bukan? :)

Edy G-Minor said...

ya. aku mula-mula diajak seorang rakan. tapi di sini, lain tarikannya. serius.

camar putih said...

kan kan..:)
kita-kita di sini lebih memahami..
mungkin di sana terlalu ramai?tak tahu..hehe

Edy G-Minor said...

di sana mungkin berada di paras yg bukan separas kita. barangkali. ntah la.

camar putih said...

mungkin juga..tak mengapalah,asal kita-kita ada..itu sudah syukur :)